Valós mozdony és vasútmodell méretek
A mozdonyok és vasúti modellek világa lenyűgöző és sokrétű, ahol a vasútmodell méretek és méretarányok fontos szerepet töltenek be mind a valós vasúti közlekedésben, mind a modellezésben.
A valós méretű mozdonyok hatalmas szerkezetek, melyek mérnöki precizitással készülnek.
A vasútmodell méretek a valósághoz igazodnak, melyek szintén komoly tervezéssel és kivitelezéssel készülnek különböző méretarányokban, akár kis lakásban, tágas kertben, vagy épp a MiniaTour - Interaktív Vasútmodell Kiállításon használja.
Ismerje meg velünk a valós mozdonyok és a vasútmodell makettek méreteinek világát!
MÁV V63 (Gigant)
A magyar V63 mozdony, közismert nevén "Gigant", a MÁV (Magyar Államvasutak) legnagyobb és legerősebb villamos mozdonya.A V63 mozdony 1981 és 1990 között készült a Ganz-MÁVAG gyárban Budapesten.
Elsősorban tehervonatok vontatására tervezték, de személyszállító vonatokhoz is használják. A mozdony nagy teljesítményű (6000 kW) és robusztus felépítésű, így kiválóan alkalmas nehéz terhek szállítására.
A V63 sorozat számos példánya még ma is aktívan szolgál a magyar vasúthálózaton.
A MiniaTour - Interaktív Vasútmodell Kiállításon több ilyen mozdony is szolgálatban van, H0 méretarányban.
A terepasztalon személy és tehervonatok vontatására is használjuk, melyek mindegyike utómunkán, vagyis antikoláson, koszoláson esett át, a lehető legélethűbb megjelenés elérése érdekében.
A valós mozdony paraméterei:
Hossza: 19,360 mm (19,36 méter)
Szélessége: 3,060 mm (3,06 méter)
Magassága: 4,500 mm (4,5 méter) a felső vezetékig
Tengelytáv: 14,000 mm (14 méter) a szélső tengelyek közöt
Tömege: 116 tonna
H0 (1:87) méretarányú mozdony paraméterei:
Hossza: 225 mm
Szélessége: 35 mm
Magassága: 53 mm
MÁV V43 (Szili)
A magyar V43 mozdony, közismert nevén "Szili", a MÁV egyik legelterjedtebb és legmegbízhatóbb villamos mozdonya.
A magyar V43 mozdonyokat a Ganz-MÁVAG és a Ganz Villamossági Művek gyártotta az 1960-as évek közepétől az 1980-as évek végéig. Az első V43 mozdony 1963-ban állt forgalomba, és a sorozatgyártás egészen 1981-ig tartott. Összesen 379 darabot gyártottak ebből a típusból. amely a MÁV mozdonya lett.
A "Szili" becenevet a mozdony hajtásrendszerében lévő szilícium egyenirányítókról kapta.
Ezek az egyenirányítók a váltakozó áramot egyenárammá alakítják, amely a mozdony motorjainak működéséhez szükséges.
Az ilyen technológiai megoldások használata az 1960-as években korszerűnek számított, és a szilícium egyenirányítók alkalmazása jelentős technológiai lépés volt a villamos mozdonyok fejlesztésében.
A MiniaTour - Interaktív Vasútmodell Kiállításon több ilyen mozdony is szolgálatban van, H0 méretarányban.
A terepasztalon személy és tehervonatok vontatására is használjuk, melyek mindegyike utómunkán, vagyis antikoláson, koszoláson esett át, a lehető legélethűbb megjelenés elérése érdekében.
A valós mozdony paraméterei:
Hossza: 15,740 mm (15,74 méter)
Szélessége: 3,000 mm (3 méter)
Magassága: 4,500 mm (4,5 méter) a felső vezetéki
Tömege: 80 tonna
H0 (1:87) méretarányú mozdony paraméterei:
Hossza: 180 mm
Szélessége: 32 mm
Magassága: 55 mm
MÁV M41 (csörgő)
A magyar M41 mozdony, amelyet "Csörgő" néven is ismernek a jellegzetes motorhangja miatt, a MÁV egyik dízel-villamos mozdonya.
Az M41 mozdonyokat a Ganz-MÁVAG gyártotta az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig.
Az első prototípus 1970-ben készült el, és az évek során összesen 107 darabot gyártottak belőle.
Az M41 mozdonyok különösen alkalmasak a nem villamosított vasútvonalakon.
Ezek a mozdonyok dízel-villamos meghajtással rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy a dízelmotor egy generátort hajt meg, amely elektromos áramot termel a mozdony villamos motorjai számára.
Az M41 mozdonyokat elsősorban személyszállító és tehervonatok vontatására használják.
Üzemanyagtartályának kapacitása 3000 liter.
A mozdony átlagos üzemanyag-fogyasztása körülbelül 210-230 liter dízel üzemanyag óránként, maximális teljesítmény mellett.
A MiniaTour - Interaktív Vasútmodell Kiállításon több M41 mozdony is működik, H0 méretarányban.
A vasútmodell méretek és arányok pontosak, szépen tükrözik a valós mozdony adottságait.
A terepasztalon elsősorban személykocsik vontatására használjuk.
Ezen mozdonyok antikoltak, a lehető legnagyobb élmény elérése céljából.
A valós mozdony paraméterei:
Hossza: 14,010 mm (14,01 méter)
Szélessége: 3,102 mm (3,102 méter)
Magassága: 4,295 mm (4,295 méter)
Tömege: 64 tonna
Legnagyobb sebessége: 100 km/h
Teljesítménye: 1320 kW (1800 LE)
H0 (1:87) méretarányú mozdony paraméterei:
Hossza: 185 mm
Szélessége: 35 mm
Magassága: 50 mm